NIESIEMY CHRYSTUSA KAŻDEMU CZŁOWIEKOWI
Wspieramy działania podejmowane przez siostry dominikanki w różnych zakątkach Polski i świata. Angażujemy ludzi dobrej woli, którzy wraz z nami chcą pomagać tym, którzy są w potrzebie.
NASZA WIZJA
To pełnienie uczynków miłosierdzia. Skupiając się na człowieku, który potrzebuje pomocy i wsparcia, dbamy o ducha i ciało. Wspieramy mądre pomysły, dajemy narzędzia i wspieramy szalone plany.
ZARZĄD

s. agnieszka gil OP
Prezes
Urodziła się w Sandomierzu w wierzącej rodzinie. W roku 2002 tuż po maturze wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Dominikanek. Pedagog i ekonomista- co uwielbia ze sobą łączyć. Zapatrzona w życie swoich idoli Św. Franciszka z Asyżu, Matki Teresy z Kalkuty oraz Matki Kolumby Białeckej. To oni uczą ją życia, miłości, relacji, współczucia.

s. Sylwia zimnocho OP
Wiceprezes
Pochodzi z urokliwego miasteczka na Dolnym Śląsku. Zaraz po maturze i ukończeniu liceum ekonomicznego wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr św. Dominika. Tutaj najpierw przez kilkanaście lat posługiwała jako katechetka a od 2016 r. mieszka i pracuje w Krakowie podejmując na codzień różne wyzwania ekonomiczne w Zgromadzeniu.

s. małgorzata myk OP
Sekretarz
Wychowała się w Szczecinie. Do Zgromadzenia wstąpiła w 1993 roku tuż po maturze. Wysłana została na studia ekonomiczne po to, by zajmować się finansami dzieł prowadzonych przez Zgromadzenie. Całe jej życie zakonne związane jest z dziećmi niepełnosprawnymi, najpierw była ich opiekunką, a potem tą, która troszczy się, aby żadne dziecko nie odczuło, że finanse domów są za „chude” na spełnianie ich marzeń i potrzeb. Życie z niepełnosprawnymi, niechcianymi, ubogimi, ostatnimi sprawia, że dotyka Boga i że On jest w zasięgu wzroku.

s. magdalena Król OP
Członkini zarządu
Z niepełnosprawnymi pracuje od prawie 10 lat a od 4 lat prowadzi Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy u Dominikanek w Broniszewicach. Poza Komunikacją Wspomagającą i Alternatywną, która jest jej pasją w pracy z niepełnosprawnymi, kocha teatr, który wykorzystuje w terapii. Prowadzi rekolekcje, podczas których doświadczenie niepowtarzalnych relacji z podopiecznymi wykorzystuje by ewangelizować.
RADA FUNDACJI
- s. Maria Pogwizd OP
- s. Elżbieta Potoczna OP
- s. Joanna Rogowska OP
WSPÓŁPRACOWNICY

Sylwia szymańska
Dyrektor operacyjna
Pochodzi z Kujaw, natomiast obecnie mieszka w Pleszewie. W fundacji pracuje od 2020 roku. Jest specjalistką do spraw Fundacji i Stowarzyszeń. Jest także w trakcie studiów podyplomowych na kierunku oligofrenopedagogika, co łączy z wolontariatem w Domu Chłopaków w Broniszewicach.

Tomasz Drażniowski
Prawnik
Historyk, który zajmuje się prawem i prawnik, którego fascynuje historia. Podczas studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim zajmował się przede wszystkim historią ustroju i instytucji. W praktyce zawodowej koncentruje się na obsłudze instytucji kultury (jest obecnie dyrektorem gminnej instytucji kultury), zgromadzeń zakonnych oraz podmiotów społeczeństwa obywatelskiego (zwłaszcza fundacji), które poznawał z różnych perspektyw – m.in. jako wolontariusz, specjalista, członek zarządu. Ukończył aplikację radcowską prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Krakowie. Jest prezesem Fundacji Kwestarzy oraz spółki Herbarium św. Dominika.

Szczepan Kasiński
dyrektor ds. rozwoju
Fundraiser, opowiadacz i strateg. W ciągu ostatnich 3 lat pomógł organizacjom pozarządowym zebrać ponad 16 milionów złotych od Darczyńców indywidualnych i biznesu. Współzałożyciel i prezes agencji fundraisingowej Armiger. Autor książki „Szlachetny Cel”, współautor „Kart Fundraisingowych”. Współpracuje z dominikankami z Broniszewic, buduje Dom Mocarzy, wspiera Dom dla Dzieciaków, tworzy Kampus Autyzm Up. Pracuje także z ponad 30 innymi organizacjami.

Piotr Osipowicz
koordynator ds. pomocy
Urodzony w Gostyninie. Absolwent Liceum Ogólnokształcącego im. Leokadii Bergerowej w Płocku. Pasjonat Gór i górskich szlaków. Od osób z niepełnosprawnością uczy się każdego dnia, że życie jest piękne tylko trzeba to piękno zauważyć w drugim człowieku i w sobie.

Joanna Golińska-Gawrońska
specjalistka ds. projektów
Każdy spotkany na naszej drodze człowiek jest wyjątkowy.
Pleszewianka. Z wykształcenia: ekonomista, absolwentka studiów podyplomowych m.in. z zakresu: Pozyskiwania Funduszy UE, Ekonomii społecznej, Służby Zagranicznej i Międzynarodowej, Mechanizmów funkcjonowania strefy euro, Doradztwa Zawodowego i Coachingu Kariery, a także studiów III stopnia w zakresie Zarządzania. Od 2004 r. związana zawodowo z sektorem publicznym i NGO. Od 2009 r. ekspert szczebla centralnego i regionalnego oceny merytorycznej projektów UE w dziedzinach: edukacja, zatrudnienie, administracja publiczna, innowacje społeczne, mobilność ponadnarodowa, integracja społeczna, rewitalizacja, przedsiębiorczość oraz programów krajowych ASOS, FIO. Autor i koordynator projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych. Uczestnik konferencji nt. trendów światowych, zagranicznych wizyt studyjnych i programów międzynarodowych.
Prywatnie: mama nastoletnich bliźniaczek, która uwielbia śpiew, film oraz podróże.

Roman Wierzba
administrator i kierowca
Nasza fundacyjna „złota rączka” – dba o sprawność wszystkich urządzeń w biurze Fundacji i o jego otoczenie. A jednocześnie nasz kierowca, który z darami dociera do najbardziej potrzebujących, przywożąc także uśmiech i kilogramy nadziei.
CELE I SPOSOBY DZIAŁANIA
CELEM FUNDACJI JEST DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ DOBRA PUBLICZNEGO OBEJMUJĄCA:
- Ochronę i promocję zdrowia,
- Oświatę i wychowanie oraz edukację,
- Kulturę i sztukę,
- Opiekę i pomoc społeczną, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób,
- Działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży,
- Działalność charytatywną,
- Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych,
- Kulturę, sztukę, ochronę dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
- Opiekę nad zabytkami,
- Działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie określonym w pkt 1-9 powyżej.
- Ochronę środowiska.
FUNDACJA MOŻE REALIZOWAĆ SWOJE CELE POPRZEZ:
Działalność statutową odpłatną i nieodpłatną, tj:
- Wspieranie bieżącej działalności placówek oświatowych, domów pomocy społecznej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, placówek medycznych
prowadzonych przez Zgromadzenie, konserwację budynków i urządzeń, remonty, budowę, modernizację, wyposażanie w sprzęt medyczny, rehabilitacyjny, edukacyjny itp. wyżej wymienionych dzieł. - Finansowanie lub dofinansowanie nauki, edukacji, wypoczynku, wychowania dzieci i młodzieży z rodzin ubogich.
- Udzielanie pomocy rzeczowej i finansowej, doraźnej lub stałej osobom chorym, w podeszłym wieku, niepełnosprawnym, ubogim i ich rodzinom w kraju i poza jego granicami.
- Organizowanie i prowadzenie grup wolontariatu.
- Organizowanie koncertów, warsztatów muzycznych, rękodzieła i innych, wystaw, konferencji, spotkań, pokazów teatralnych i filmowych
- Wspieranie i rozwijanie różnych form duszpasterstwa.
- Prowadzenie działań wspierających rodzinę w tym dzieci i młodzież,
- Budowanie i utrzymywanie budynków sakralnych i innych obiektów służących realizacji celów Zgromadzenia sióstr Św. Dominika
- Działanie na rzecz kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
- Działalność wydawniczą i poligraficzną.
- Ochronę parków i ogrodów będących własnością Zgromadzenia
- Współdziałanie z organizacjami samorządowymi, organami administracji państwowej, organizacjami pozarządowymi, kościołami w zakresie uzyskania pomocy i wsparcia dla działań pożytku publicznego realizowanych przez Fundację.
- Pozyskiwanie środków na realizacje celów Fundacji.
Sprawozdanie finansowe 2020
Sprawozdanie merytoryczne 2020
Informacja dodatkowa 2020
Sprawozdanie finansowe 2021
Sprawozdanie merytoryczne 2021
Sprawozdanie finansowe 2022
Sprawozdanie merytoryczne 2022
Sprawozdanie finansowe 2023
Sprawozdanie merytoryczne 2023
Sprawozdanie finansowe 2024
Sprawozdanie merytoryczne 2024