Polityka Prywatności
[Postanowienia ogólne]
Dbając o prywatność i zapewnienie wysokiego standardu ochrony danych osobowych użytkowników serwisu fundacjadominikanek.pl („Serwis”), Fundacja Sióstr św. Dominika z siedzibą Kasztanowa 36, 30-227 Kraków, wpisana do rejestru stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta Krakowa wydział XI Gospodarczy KRS pod numerem 0000698914 (dalej zwana: Fundacją) przedstawia najważniejsze informacje o sposobie i zakresie przetwarzania danych osobowych użytkowników Serwisu („Użytkownicy”).
Polityka Prywatności zawiera informacje o tym, w jaki sposób będą gromadzone, a także w inny sposób przetwarzane dane osobowe Użytkowników Serwisu przez Fundację. Fundacja zapewnia, że wszelkie działania podejmowane w ramach Serwisu są zgodne z prawem polskim i unijnym.
Fundacja zaleca i zachęca, aby Użytkownicy zapoznali się z treścią Polityki prywatności.
Polityka prywatności jest dostępna dla Użytkowników w taki sposób, by mogli się z nią zapoznać z łatwością poprzez serwis.
§1
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Fundacja.
- Fundacja przetwarza dane osobowe Użytkowników zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa polskiego i unijnego.
§2
- Fundacja przetwarza dane osobowe Użytkowników w następujących sytuacjach i celach:
- W celu realizacji obsługi procesu dokonywania darowizn(wpłat online) – w tym w celu wysyłania podziękowań oraz umieszczenia na liście Darczyńców;
- W celu świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wysyłkę newslettera lub przekazywanie innych treści marketingowych, w tym także marketingu bezpośredniego;
- W celu obsługi reklamacji na działanie Serwisu;
- W celu prowadzenia statystyk i analizy zachowań Użytkowników.
– przetwarzanie danych w wypadkach przewidzianych powyżej odbywa się na podstawie zgody Użytkownika.
- Fundacja przetwarza też dane osobowe Użytkowników również w celach:
- Archiwalnych;
- Dochodzenia lub ochrony przed ewentualnymi roszczeniami;
- Rozliczalności (z wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym ustawy o rachunkowości).
– przetwarzanie danych w wypadkach przewidzianych powyżej odbywa się w oparciu o prawnie uzasadniony interes Fundacji polegający na zapewnieniu realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną.
§3
- W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika, może on w dowolnym momencie wycofać zgodę w taki sam sposób, jak ją wyraził.
- Cofnięcie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych mające miejsce przed cofnięciem zgody.
§4
W Serwisie stosowane są mechanizmy automatycznego przechowywania danych w postaci plików cookies. Są one stosowane w celu lepszego dostosowania Serwisu do potrzeb Użytkowników.
§5
- Podanie danych przez Użytkowników jest wymogiem umownym w przypadku, gdy Użytkownik korzysta z funkcjonalności Serwisu, tj. dokonuje darowizny. W tym wypadku niepodanie danych skutkować będzie brakiem możliwości zrealizowania darowizny.
- W pozostałym zakresie podanie danych nie jest wymogiem umownym lub ustawowym i jest dobrowolne.
§6
- Fundacja nie udostępnia danych osobowych podmiotom trzecim, z wyjątkiem Przelewy24, któremu udostępnia się dane w celu obsługi procesu przekazania darowizny.
- Fundacja jest obowiązana również udostępnić dane osobowe na żądanie organów publicznych, uprawnionych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
- Udostępniając dane Użytkowników Fundacja dokłada wszelkich starań, aby dane osobowe były właściwie zabezpieczane, w szczególności w sposób przewidziany właściwymi krajowymi i europejskimi przepisami ochrony danych osobowych.
§7
- Fundacja przetwarza następujące dane osobowe:
- Imię i nazwisko;
- Adres e-mail;
- Miejscowość;
- Numer telefonu (w przypadku zadeklarowania stałego wsparcia, czyli regularnych darowizn).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla zawarcia umowy i dla zrealizowania usługi przekazania darowizny.
§8
- Użytkownik ma prawo do:
- Dostępu do danych osobowych oraz do informacji o sposobie i zakresie ich przetwarzania;
- Żądania sprostowania danych, jeżeli są one nieprawidłowe lub niekompletne;
- Żądania usunięcia danych;
- Żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- Żądania przeniesienia danych osobowych;
- Sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych.
- Użytkownik powinien zgłosić żądania za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: biuro@fundacjadominikanek.pl
§9
- Dane osobowe są przechowywane przez okres świadczenia usług drogą elektroniczną, a po ich zakończeniu – przez czas, w którym Użytkownik może wnieść reklamację dotyczącą wykonania usług.
- Jeżeli istnieje wymóg prawny względem przechowywania danych osobowych przez określony czas, np. dla celów podatkowych i rachunkowych, Fundacja przetwarza dane przez czas wyznaczony w przepisach, np. 5 lat po zakończeniu roku, w którym miało miejsce określone zdarzenie rachunkowe.
- Dla celów statutowych Fundacja przetwarza dane osobowe Użytkowników przez okres 6 lat.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie udzielonej zgody, Fundacja zaprzestaje przetwarzania danych wraz z cofnięciem zgody na ich przetwarzanie.
§10
Fundacja podejmuje wszelkie środki techniczne i organizacyjne celem zapewnienia jak najwyższej ochrony danych osobowych, w szczególności przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych. Fundacja stosuje dostępne jej najlepsze sposoby i procedury zapewniające zgodność przetwarzania danych z zasadami prywatności.
§11
- Jeżeli Użytkownik uzna, że jego dane osobowe nie są odpowiednio przetwarzane przez Fundację, jest uprawniony do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: Stawiki 2, 00-193 Warszawa.
- Z Fundacją Użytkownik może się skontaktować drogą telefoniczną drogą mailową poprzez adres e-mail : biuro@fundacjadominikanek.pl
- W zakresie danych osobowych rekomendujemy kontakt z wyznaczonym przez Fundację inspektorem ochrony danych osobowych drogą mailową: biuro@fundacjadominikanek.pl