Rodzaje współpracy
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Duis porta in urna in sollicitudin. Morbi varius rhoncus nisi et commodo.
- Suspendisse blandit ultricies arcu quis vehicula. Nunc tempor tortor eget lacus lacinia, id placerat diam egestas.
- Cras sagittis bibendum arcu, vel vehicula nisi blandit eget. Phasellus ut quam congue mi accumsan venenatis.
- Pellentesque nec nunc tellus. Vivamus purus turpis, aliquet in ex eget, placerat gravida ligula.
- Duis porta in urna in sollicitudin. Morbi varius rhoncus nisi et commodo.
- Suspendisse blandit ultricies arcu quis vehicula. Nunc tempor tortor eget lacus lacinia, id placerat diam egestas.
- Cras sagittis bibendum arcu, vel vehicula nisi blandit eget. Phasellus ut quam congue mi accumsan venenatis.
- Pellentesque non sollicitudin justo.
CELE I SPOSOBY DZIAŁANIA
CELEM FUNDACJI JEST DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ DOBRA PUBLICZNEGO OBEJMUJĄCA:
- Ochronę i promocję zdrowia,
- Oświatę i wychowanie oraz edukację,
- Kulturę i sztukę,
- Opiekę i pomoc społeczną, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób,
- Działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży,
- Działalność charytatywną,
- Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych,
- Kulturę, sztukę, ochronę dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
- Opiekę nad zabytkami,
- Działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie określonym w pkt 1-9 powyżej.
- Ochronę środowiska.
FUNDACJA MOŻE REALIZOWAĆ SWOJE CELE POPRZEZ:
Działalność statutową odpłatną i nieodpłatną, tj:
- Wspieranie bieżącej działalności placówek oświatowych, domów pomocy społecznej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, placówek medycznych
prowadzonych przez Zgromadzenie, konserwację budynków i urządzeń, remonty, budowę, modernizację, wyposażanie w sprzęt medyczny, rehabilitacyjny, edukacyjny itp. wyżej wymienionych dzieł. - Finansowanie lub dofinansowanie nauki, edukacji, wypoczynku, wychowania dzieci i młodzieży z rodzin ubogich.
- Udzielanie pomocy rzeczowej i finansowej, doraźnej lub stałej osobom chorym, w podeszłym wieku, niepełnosprawnym, ubogim i ich rodzinom w kraju i poza jego granicami.
- Organizowanie i prowadzenie grup wolontariatu.
- Organizowanie koncertów, warsztatów muzycznych, rękodzieła i innych, wystaw, konferencji, spotkań, pokazów teatralnych i filmowych
- Wspieranie i rozwijanie różnych form duszpasterstwa.
- Prowadzenie działań wspierających rodzinę w tym dzieci i młodzież,
- Budowanie i utrzymywanie budynków sakralnych i innych obiektów służących realizacji celów Zgromadzenia sióstr Św. Dominika
- Działanie na rzecz kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
- Działalność wydawniczą i poligraficzną.
- Ochronę parków i ogrodów będących własnością Zgromadzenia
- Współdziałanie z organizacjami samorządowymi, organami administracji państwowej, organizacjami pozarządowymi, kościołami w zakresie uzyskania pomocy i wsparcia dla działań pożytku publicznego realizowanych przez Fundację.
- Pozyskiwanie środków na realizacje celów Fundacji.
ZARZĄD
s. agnieszka gil OP
Prezes
Urodziła się w Sandomierzu w wierzącej rodzinie. W roku 2002 tuż po maturze wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Dominikanek. Pedagog i ekonomista- co uwielbia ze sobą łączyć. Zapatrzona w życie swoich idoli Św. Franciszka z Asyżu, Matki Teresy z Kalkuty oraz Matki Kolumby Białeckej. To oni uczą ją życia, miłości, relacji, współczucia.
s. Sylwia zimnocho OP
Wiceprezes
Pochodzi z urokliwego miasteczka na Dolnym Śląsku. Zaraz po maturze i ukończeniu liceum ekonomicznego wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr św. Dominika. Tutaj najpierw przez kilkanaście lat posługiwała jako katechetka a od 2016 r. mieszka i pracuje w Krakowie podejmując na codzień różne wyzwania ekonomiczne w Zgromadzeniu.
s. małgorzata myk OP
Sekretarz
Wychowała się w Szczecinie. Do Zgromadzenia wstąpiła w 1993 roku tuż po maturze. Wysłana została na studia ekonomiczne po to, by zajmować się finansami dzieł prowadzonych przez Zgromadzenie. Całe jej życie zakonne związane jest z dziećmi niepełnosprawnymi, najpierw była ich opiekunką, a potem tą, która troszczy się, aby żadne dziecko nie odczuło, że finanse domów są za „chude” na spełnianie ich marzeń i potrzeb. Życie z niepełnosprawnymi, niechcianymi, ubogimi, ostatnimi sprawia, że dotyka Boga i że On jest w zasięgu wzroku.
s. magdalena Król OP
Członkini zarządu
Z niepełnosprawnymi pracuje od prawie 10 lat a od 4 lat prowadzi Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy u Dominikanek w Broniszewicach. Poza Komunikacją Wspomagającą i Alternatywną, która jest jej pasją w pracy z niepełnosprawnymi, kocha teatr, który wykorzystuje w terapii. Prowadzi rekolekcje, podczas których doświadczenie niepowtarzalnych relacji z podopiecznymi wykorzystuje by ewangelizować.
RADA FUNDACJI
- s. Maria Pogwizd OP
- s. Elżbieta Potoczna OP
- s. Joanna Rogowska OP
WSPÓŁPRACOWNICY
s. małgorzata lekan OP
dyrektor ds. promocji i ewangelizacji
Jest szczęśliwą dominikanką. Wiara w Jezusa Chrystusa to dla niej niezachwiany fundament, sens i radość życia. Dzięki niemu Siostra przeżywa powołanie zakonne jako dynamiczną relację z Bogiem-Prawdą, o którym nie może nie mówić!!! Dlatego od ponad 20 lat s. Małgorzata angażuje się w głoszenie Słowa przez studia, katechizację, pracę dydaktyczną i szeroko rozumianą ewangelizację różnych środowisk i grup wiekowych. Dominikański zapał i wciąż nowe otwarcia dla Ewangelii zaprowadził Siostrę do Stanów Zjednoczonych i Kanady, na Ukrainę i Białoruś, a także do wielu osób i miejsc w Polsce. Wraz z Fundacją Sióstr św. Dominika, jej przyjaciółmi i entuzjastami s. Małgorzata chce szukać i docierać po wciąż nowe horyzonty, by pozwolić Nadziei przemieniać świat!
Tomasz Drażniowski
Prawnik
Historyk, który zajmuje się prawem i prawnik, którego fascynuje historia. Podczas studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim zajmował się przede wszystkim historią ustroju i instytucji. W praktyce zawodowej koncentruje się na obsłudze instytucji kultury (jest obecnie dyrektorem gminnej instytucji kultury), zgromadzeń zakonnych oraz podmiotów społeczeństwa obywatelskiego (zwłaszcza fundacji), które poznawał z różnych perspektyw – m.in. jako wolontariusz, specjalista, członek zarządu. Ukończył aplikację radcowską prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Krakowie. Jest prezesem Fundacji Kwestarzy oraz spółki Herbarium św. Dominika.
Szczepan Kasiński
dyrektor ds. rozwoju
Fundraiser, opowiadacz i strateg. W ciągu ostatnich 3 lat pomógł organizacjom pozarządowym zebrać ponad 16 milionów złotych od Darczyńców indywidualnych i biznesu. Współzałożyciel i prezes agencji fundraisingowej Armiger. Autor książki „Szlachetny Cel”, współautor „Kart Fundraisingowych”. Współpracuje z dominikankami z Broniszewic, buduje Dom Mocarzy, wspiera Dom dla Dzieciaków, tworzy Kampus Autyzm Up. Pracuje także z ponad 30 innymi organizacjami.
Filip Tumiński
specjalista ds. promocji
Studiuje pedagogikę resocjalizacyjną, aby mógł jeszcze bardziej zrozumieć potrzebujących pomocy. Kocha osoby z niepełnosprawnością intelektualną, z którymi miał szczęście mieszkać i pracować jako wolontariusz w Domu Chłopaków w Broniszewicach. Na co dzień stara się zamieniać słowa w czyny i motywować tym innych do działania.